OUR BLOG

06 May 2020

BNF 600 & INNOVATION. ΠΟΤΕ Η ΙΔΕΑ & Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΕΧΕΙ ΑΞΙΑ;

Αν έχεις τον έλεγχο της γνώσης δηλαδή την #ΠΑΤΕΝΤΑ το COPYRIGHT & τον έλεγχο των ΠΟΡΩΝ τότε η #ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ σου θα έχει ΜΕΛΛΟΝ.

ΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙΣ, τότε πρέπει να το σκεφτείς πολύ καλά πριν καινοτομήσεις.

Πληθαίνουν τον τελευταίο καιρό οι φίλοι και οι πελάτες που με κάποιο τρόπο εμπλέκονται σε μια καινοτομία ή σε μια πρωτοπόρα ΙΔΕΑ.
Για το μύθο γύρω από την καινοτομία συμφωνούμε με τον Dr Φιλιππόπουλο κυρίως στο ερώτημα αν όλες οι επιχειρήσεις μπορούν και πρέπει να καινοτομήσουν και στην απάντηση «Όχι βέβαια. Η καινοτομία είναι μια στρατηγική επιλογή».

Σύμφωνα με τον ορισμό του ΜΙΤ η καινοτομία ισούται
• με την #ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ
• επί την #ΕΜΠΟΡΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Είναι το προϊόν των ΔΥΟ δηλαδή, γιατί αν ένα από τα δύο είναι μηδέν, τότε δεν έχουμε ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, έχουμε απλά μια ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ.

Υπάρχουν όμως, δύο στοιχεία που είναι όχι μόνο απαραίτητα, αλλά αποτελούν και τον πυρήνα της καινοτομίας. «Αυτά περιγράφονται με τους τεχνικούς όρους “οικειοποιησιμότητα” (appropriability) και “συμπληρωματικοί πόροι” (complimentary assets).

Η #οικειοποιησιμότητα αφορά τον έλεγχο της γνώσης που παράγεται από την καινοτομία, με πατέντες, copyright, νομοθεσία κ.α.

Οι #συμπληρωματικοί_πόροι αφορούν τον έλεγχο των πόρων που είναι απαραίτητοι για την αξιοποίηση της καινοτομίας και τη μετάφραση της σε εμπορικά αποτελέσματα (know-how, brand, κανάλια διανομής, σχέσεις με πελάτες, παραγωγική ικανότητα, expertise, κ.α.).

 

 

 

 

troposadmin