OUR BLOG

18 Nov 2017

Νικος Ευθυμιαδης : AGRIFOOD MASTERCLASS & START ups στην ελληνική γεωργία

Κατά τη διάρκεια του 3ου Agrofood Masterclass που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη το 2016, είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε με τον κ. Νικόλαο Ευθυμιαδη για θέμα Νεανικής Επιχειρηματικότητας στο χώρο της Αγροτεχνολογίας.

#TROPOS TV — Χρήστος Δ. Κατσάνος : 80 χρόνια Όμιλος Ευθυμιάδη. Είμαστε μαζί με έναν «θρύλο» του Agribusiness, τον κ. Νίκο Ευθυμιάδη. Κύριε Ευθυμιάδη είστε εδώ σε αν Agrifood Masterclasss στη Θεσσαλονίκη, το οποίο το υποστηρίζετε , σε ένα υπέροχο τόπο όπως είναι το OK!THESS . Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις?

Νίκος Ευθυμιάδης : Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος απ το γεγονός ότι πια το όραμα της Αγροτεχνολογίας και της ενασχόλησης με την ελληνική γη παίρνει μια διαφορετική διάσταση, απ ότι ήταν όλα τα χρόνια που έζησα όσο να αναπτυχθώ και να γίνω ο σημερινός επιχειρηματίας . Παλιά πιστεύαμε ότι ο αγρότης που ασχολείται με τη γεωργία έχει να κάνει μόνο με το έδαφος . Σήμερα πια έχει να κάνει με την Τεχνολογία , με νέα παιδιά που μπαίνουν στην έννοια Γεωργία , με ότι μιλάμε για Ποιότητα, μιλάμε για εξαγωγές …όλα αυτά τα πράγματα είναι τελείως καινούργια. Αναμενόμενα μεν, αλλά καινούργια και είναι κάποια πράγματα για τα οποία εγώ τουλάχιστον δούλεψα με πολύ αγάπη και όραμα νομίζοντας όμως ότι …έχω αποτύχει. Βλέποντας όμως εκδηλώσεις σαν αυτή σήμερα, κι άλλες εκδηλώσεις από νέους ανθρώπους που ασχολούνται με την αγροτεχνολογία , ενθαρρύνομαι πάρα πολύ και καταλαβαίνω πια ότι

η γεωργία είναι πια ένα μεγάλο asset για την ελληνική οικονομία , ίσως μεγαλύτερο κι απ τον Τουρισμό διότι τελικώς αυτό είναι βιώσιμο (sustainable) και ότι είναι ένα κομμάτι που μπορεί να αναδείξει την Ελλάδα διότι έχει το χώρο αλλά και όπως φαίνεται έχει και τους …Ανθρώπους!!!

#TROPOS Tv. Πιστεύετε ότι αυτό που ονομάζουμε Start up Ecosystem που για πολύ κόσμο φαντάζει ως κάτι καινούργιο, ενώ εσείς το γνωρίζεται πολύ καλύτερα μιας και ο όμιλος ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ έχει στηρίξει τη Νεανική Επιχειρηματικότητα. Νομίζετε ότι αργήσαμε ;

Ο κ. Νίκος Ευθυμιάδης κατά το pitching event του Agrifood Mastrclass στη Θεσσαλονίκη
ΝΕ: Αργήσαμε σίγουρα. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Αλλά ποτέ δεν είναι αργά και κανείς δεν είναι τέλειος. Νομίζω ότι η κρίση δημιούργησε λίγο την ανάγκη στους νέους ανθρώπους να ψάξουν βρουν νέες ευκαιρίες . Νομίζω ότι και οι επιχειρήσεις σαν τις δικές μας κατάλαβαν ότι οι ευκαιρίες είναι μπροστά τους στο μέλλον και δεν μπορούν να κλείνουν τα μάτια. Ο συνδυασμός των νέων Ανθρώπων, των νέων ιδεών και της εξωστρέφειας. Αργήσαμε μεν αλλά νομίζω ότι είναι το μέλλον και κατά την άποψή μου είναι και πολύ αισιόδοξο μέλλον.

#TROPOS Tv: Μέσα σε ένα χώρο που παλιότερα φιλοξένησε μια πολύ μεγάλη ιδέα — Το Κέντρο του Απόδημου Ελληνισμού — σήμερα έχει μεταμορφωθεί στο ΟΚ!ΤΗΕSS (http://okthess.gr/) , ένα χώρο φιλοξενίας start ups αλλά και χώρο φιλοξενίας του Κέντρου Design. Πείτε μας δυό λόγια και τα για τα δύο αυτά κέντρα.

ΝΕ. Θα σας μιλήσω και για τα …τρία.

1. Ο Απόδημος Ελληνισμός είναι ότι καλύτερο έχουμε. και σ αυτόν μπορούμε να στηρίξουμε πάρα πολύ και την επιχειρηματικότητα και τα start ups και τις νέες ιδέες μας. Γνωρίζω από την εμπειρία μου εκατοντάδες Έλληνες του απόδημου Ελληνισμού που βλέπουν με λατρεία την ανάπτυξη Τεχνολογίας στην Ελλάδα και είναι έτοιμοι να βοηθήσουν πάρα πολύ. Άρα αυτό είναι ένα κομμάτι πραγματικά αξιοποιήσιμο.

2. Όσον αφορά το ΟΚ!ΤΗΕSS , μια πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης η οποία ξεκινά πραγματικά απ το zero base , είναι μια προ-θερμοκοιτίδα για το τι μπορεί να κάνουν οι νέοι επιχειρηματίες μέσα σε αυστηρούς κανόνες, μιας και ο Σίμος Bensansson (Διευθυντής του OK!THESS) είναι άνθρωπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ξέρει να αξιολογεί τα πράγματα, δεν είναι ούτε πολιτικάντης ούτε το OK!THESS έχει κάποια πολιτική βάση , είναι καθαρά αξιοκρατικό.

3. Όσον αφορά το τρίτο, το Hellenic Design Centre (http://www.designforeurope.eu/case-study/establishing-hellenic-design-centre ) , αυτό είναι μια πρωτοβουλία του ΚΕΠΑ (Κέντρου Επιχειρηματικής & Πολιτιστικής Ανάπτυξης Θεσσαλονίκης) το οποίο δέχτηκε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης (και τον ευχαριστούμε γι αυτό) να βρει στέγη μέσα στο OK!THESS γιατί είναι συμπληρωματικό μ ‘ αυτό και έχει να δείξει στους ανθρώπους που θα τελειώσουν απ το QK!THESS ποια είναι η προοπτική τους όσον αφορά το επιχειρηματικό τους πλάνο (business plan) αρχίζοντας απ΄το βασικό τους σημείο που λέγεται ο καταναλωτής/ο πελάτης. Από εκεί που θα πρέπει να ξεκινήσουμε. Είναι κάτι που μέχρι τώρα στην Ελλάδα δεν είχε γίνει κατανοητό , ότι ο «βασιλιάς του παιχνιδιού» είναι ο καταναλωτής. Κι απ αυτόν πρέπει να αντλήσουμε όλες τις πληροφορίες ώστε να αποφασίσουμε τι θα κάνουμε στη βιομηχανία ή στη δουλειά μας .

#TROPOS Tv : Ευχαριστούμε πολύ

ΝΕ. Να είστε καλά

tropos