
ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΤΟ superBRAND “NIKE” ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ;
Έχεις ένα αρκετά καλό brand;
Δεν σου λέμε να μην ασχολείσαι με την ΠΑΡΑΓΩΓΗ του καλού προϊόντος. Απλά αυτό δυστυχώς είναι το εύκολο κομμάτι!. Ήρθε η ώρα να ασχοληθείς με τις …ΠΩΛΗΣΕΙΣ.
Δεν θα κάνουμε την ανάλυση του superbrand NIKE απλώς θα αναφέρουμε ότι ο Michael Jordan που δεν έχει σχέση με την παραγωγή του προϊόντος αλλά με την προώθηση, κερδίζει $ 60 εκατομμύρια ετησίως σε δικαιώματα από τη Nike, και έβγαλε συνολικά πάνω από $1 δισ. σύμφωνα με το Forbes.
Η NIKE είναι σχεδόν συνώνυμο με αυτό που λέμε … «Αμερική».
Κατ΄ αρχήν κάτι που μας αρέσει ως Έλληνες.
Τι μας διδάσκει το superbrand;
ΜΕΓΑΛΑ BRANDS ΔΕΝ έχουν ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ. Αυτό που κοιτούν είναι η διαχείριση του BRAND και οι πωλήσεις.
Και δεν είναι μόνο η Nike. Το ίδιο ισχύει και για τις Adidas, Reebok, Puma, Fila, ASICS, Mizuno, Lotto, Kappa, και Umbro.
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ. Έχουν υπεργολάβους που παράγουν γι αυτούς κυρίως σε τρίτες χώρες.
Σε παλιότερη έρευνα η NIKE συνεργάζονταν με υπερεργολάβους που διέθεταν 700 εργοστάσια. Περίπου 500 εργοστάσια εξ αυτών βρίσκονται στην Ασία εκ των οποίων 124 στην Κίνα, 73 στην Ταϊλάνδη, 35 στη Νότια Κορέα, 34 στο Βιετνάμ.
Τότε με τι ασχολείται η Nike; Μα με τη διακοπή της παρουσίας των προϊόντων της στην Amazon.Γιατί; Ας το δούμε από πιο κοντά.
Σήμερα, σχεδόν το 50% όλων των πωλήσεων στην Amazon προέρχονται από τρίτους εμπόρους, ενώ πάνω από 1 εκατομμύριο νέοι έμποροι θα εισέλθουν στην αγορά μόνο φέτος.
Για τα brands όπως η Nike, ο αριθμός αυτών των εμπόρων που χρησιμοποιούν το Amazon για την πώληση προϊόντων απομίμησης θεωρείται επικίνδυνος τόσο πολύ, ώστε ο Λευκός Οίκος εξέδωσε εμπορικό μνημόνιο, σκοπός του οποίου ήταν η προστασία των εμπορικών σημάτων των ΗΠΑ από την παραχάραξη σε διαδικτυακές αγορές όπως η Amazon, το eBay και το Alibaba.
Σύμφωνα με την έκθεση για τα προσόντα απομίμησης, περισσότερα από 500.000 fake προϊόντα έχουν εντοπιστεί στην Amazon τα τελευταία επτά χρόνια.
Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το β΄τρίμηνο του 2020 αποκάλυψαν τις συγκλονιστικές επιπτώσεις της κρίσης του κορωνοϊού, με τα έσοδα να μειώνονται στα 6,31 δισ. ευρώ, μια πτώση 3,87 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.
«Αποφασίσαμε να κλείσουμε τα καταστήματά μας σε πολλές χώρες για να περιορίσουμε τη διασπορά του νέου κορονοϊού (Covid-19)», ανακοίνωσε ο αμερικανικός κολοσσός, προσθέτοντας όμως ότι τα διαδικτυακά της καταστήματά της θα λειτουργούν κανονικά!