Η διαφορά μεταξύ Marketing και Branding (την εποχή των Social Media)
Branding και Marketing. Μια ουσιώδης διάκριση την οποία σχεδόν αγνοούν οι μικρές κυρίως επιχειρήσεις και οργανισμοί.
Μια αφορμή για να παρουσιάσουμε ένα κατατοπιστικό άρθρο που μεταφράσαμε, στην προσπάθειά μας να πείσουμε ότι είναι προτιμότερο μια επιχείρηση να σχεδιάζει και να υλοποιεί με τις μικρές δυνάμεις της ένα έστω και υποτυπώδεις “branding plan” παρά να σπαταλά τα λιγοστά χρήματα σε άσκοπες ενέργειες marketing.
Ζούμε στην εποχή των Social Media και του networking, και οι επιχειρήσεις που ολοκληρώνονται μέσα από καλοσχεδιασμένα digital agencies χτίζοντας ένα καλό brand, δείχνουν την διαφορά. Στην χώρα μας μέχρι σήμερα η υπηρεσία αυτή, θεωρούνταν δευτερευούσης σημασίας. Στη σημερινή όμως Ελλάδα των αδιεξόδων, για τις επιχειρήσεις πουν «ξεφουσκώνουν» χωρίς να βρίσκουν λύσεις εξωστρέφειας, αποτελεί μια πολύ καλή λύση προώθησης όταν ή λύση αυτή είναι καλοσχεδιασμένη από τους κατάλληλους ανθρώπους. Το πέρασμα από την εποχή του Marketing στην εποχή του Branding το οποίο προσφέρουν τα SOCIAL MEDIA σε μικρότερο κόστος από αυτό του παρελθόντος, θα κλείσει πολλούς και θα αναδείξει τους άξιους.
Ας παρακολουθήσουμε τι ακριβώς υποστηρίζει ο JAMES HEATON πάνω στο θέμα μας.
“Σε μια πρόσφατη συζήτηση με ένα υψηλόβαθμο στέλεχος ενός χρηματοπιστωτικού ιδρύματος μου είπε, “Νομίζω ότι οι managers του ιδιωτικού κεφαλαίου, θα έχουν μια δύσκολη χρονιά για να ανακαλύψουν την αξία του branding και ότι το marketing είναι ένα εργαλείο υψηλού κόστους και δεν είναι αποτελεί την κινητήρια δύναμη των πωλήσεων”. Συνεπώς υπάρχει διαφορά μεταξύ του marketing και branding;
Υπάρχει πληθώρα απόψεων, αλλά κατά τη γνώμη μου, το marketing εστιάζει κυρίως στην προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Είναι μια «προωθητική» τακτική. Προωθώντας ένα μήνυμα αναμένονται οι αυξήσεις των πωλήσεων: “Αγοράστε το προϊόν μας επειδή είναι καλύτερο από το των άλλων…” (ή είναι δροσερό, ή αυτό το προϊόν το χρησιμοποιεί κάποιος διάσημος, ή έχετε αυτό το πρόβλημα και αυτό το πράγμα θα το διορθώσει, κλπ.). Σήμερα καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από μία υπεραπλούστευση της πώλησης.
Αυτό δεν είναι branding.