OUR BLOG

18 Nov 2020

“ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΓΕΥΣΕΩΝ”: ΠΩΣ ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΜΙΑ ΠΟΛΗ

Μετά τις καταιγιστικές εξελίξεις με την πανδημία του κορωνοιού, υπάρχουν πολλές συζητήσεις για το πώς κι αν θα γίνονται εκθέσεις από δω κι εμπρός. Κάποιες προσπάθειες να μετατεθούν σε digital διάσταση έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στην αγορά. Όμως άραγε για τις εκθέσεις Τροφίμων όπως αυτές που έχουν σχέση με τον οίνο, όπου το βασικό αντικείμενο είναι οι γευστικές δοκιμές υπάρχει άραγε εναλλακτική; Σε τελική ερώτηση, είναι τόσο σημαντικές οι εκθέσεις που μπορούν να επηρεάσουν (προς το θετικό) τη ζωή μιας ολόκληρης πόλης, Η συνέντευξη που είχαμε την τύχη να πάρουμε πέρυσι τέτοια εποχή εκ μέρους ων Tropos Wine Times (https://winetimes.tropos.gr/) απ την κ. Μαρία Νέτσικα, μια Κυρία που έχει προσφέρει στον κλάδο του οίνου όσο λίγοι, μας δίνει απαντήσεις.

TWT: 17 χρόνια μετά. “Χάρτης των Γεύσεων”. Πόσο δικαιωμένη αισθάνεσαι;

Μ.Ν. Νομίζω πως ναι, ότι είμαι πολύ δικαιωμένη, το λιγότερο που μπορώ να πω. Χαίρομαι πάρα πολύ γιατί σ αυτή την 17η διοργάνωση όλοι είναι ευχαριστημένοι, δηλαδή και οι συμμετέχοντες εκθέτες αλλά και ο κόσμος — οινόφιλοι αλλά και επαγγελματίες — που ήρθαν. Όλα έχουν κυλήσει ομαλά, τόσο η προσέλευση όσο και οι παράλληλες εκδηλώσεις οι οποίες είναι πολλές- πιο πολλές από κάθε άλλη χρονιά — οπότε δεν μπορώ να πω πως είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη.

ολόκληρη η συνέντευξη με τη Μαρία Νέτσικα

TWT: Όταν δημιουργούσες την Wine Plus, ποιες ακριβώς ανάγκες ήθελες να καλύψεις κι αν αυτό το έχει πετύχει η Wine Plus τόσα χρόνια με όλες αυτές τις δράσεις που έχει κάνει.

ΜΝ. Φυσικά. Η ιδέα για τη δημιουργία της Wine Plus ήταν να φέρουμε σε επαφή τους καταναλωτές και τους επαγγελματίες, με τους οινοποιούς. Δηλαδή τους Οινοποιούς με το κοινό τους. Από το 2002 που στήθηκε η wine plus Μέχρι σήμερα, ο τρόπος προσέγγισης αυτού του κοινού (και του μεν και του δε) άλλαξε, χρειάστηκε να αλλάξουμε κατευθύνσεις κάποιες φορές. Αλλά στην ουσία τα έχουμε καταφέρει. Και νομίζω για τη Βόρεια Ελλάδα είναι όντως μία πλατφόρμα στην οποία μέσα από τις διάφορες εκδηλώσεις οι οποίες γίνονται πολλές κατά τη διάρκεια του χρόνου για να οδηγήσουν στον ΧΑΡΤΗ ΤΩΝ ΓΕΥΣΕΩΝ, καταφέρνουμε αυτό, να φέρουμε σε επαφή τους οινοποιούς να δείξουν τα προσόντα τους σε όλους αυτούς τους οποίους απευθύνονται.

TWT: Οι παράλληλες εκδηλώσεις οι οποίες είναι πραγματικά εντυπωσιακές. είναι όμορφες εκδηλώσεις που έχουν ως σκοπό να φέρουν σε επαφή τους νεότερους ή παλαιότερους; Ποιος ακριβώς είναι ο σκοπός τους;

ΜΝ. Οι παράλληλες εκδηλώσεις είναι πολλές. Υπάρχουν αυτές οι οποίες απευθύνονται σε αυτούς που είναι νέοι στο κρασί. Άρα λοιπόν πρέπει να μάθουν κάποια πράγματα. Να δοκιμάσουν. Έχουν σαφώς έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα μέχρι να φτάσουν σε ένα επίπεδο που από εκεί και πέρα είναι ενημερωτικός χαρακτήρας δηλαδή κάνουμε update στο τι κυκλοφορεί, στις κάθετες γευστικές δοκιμές, στις νέες ποικιλίες, στις καινούργιες τάσεις κλπ , άρα προσπαθούμε να καλύψουμε όλο αυτό το πεδίο και φυσικά περνάμε και στο κομμάτι που έχει να κάνει στο συνδυασμό με τα εδέσματα (wine and food pairing) που είναι ένα σημαντικό κομμάτι που ασχολούμαστε.

Ο Σάκης Παπαδόπουλος παρουσιάζει τα Riesling του Dr Loosen

TWT: Μάλιστα φέτος είδαμε και αρκετά ξενοδοχεία, που έχουν εστιατόρια με chefs που παρουσίασαν κάτι. Θέλεις με τον τρόπο αυτό να φέρεις κοντά την πόλη (Θεσσαλονίκη);

ΜΝ. Ναι φυσικά. Αρκετές φορές ο Χάρτης των Γεύσεων βγαίνει στην πόλη. Επειδή λοιπόν ούτως ή άλλως αυτό το διήμερο έρχονται όλοι οι οινοποιοί της Βορείου Ελλάδος και μένουν στην πόλη, κυκλοφορούν στην πόλη, έρχονται επισκέπτες ακόμη κι απ το εξωτερικό, επαγγελματίες του οίνου όπως εισαγωγείς ελληνικών κρασιών αλλά και ξένοι δημοσιογράφοι έρχονται στο Χάρτη των Γεύσεων, άρα υπάρχει στην πόλη μία κίνηση γύρω απ το κρασί μέσω του Χάρτη των ΓΕΎΣΕΩΝ, άρα αυτό συμβαίνει! Εν κατακλείδι νομίζω ότι η Θεσσαλονίκη και ο Χάρτης των Γεύσεων έχουν μια συνάφεια.

ΑΣΥΡΤΙΚΟ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ-Μια ξεχωριστή συζήτηση με την Gaia Wines & τον Σπύρο Μπλάτσιο

TWT: Μία πολύ όμορφη προσπάθεια για εμάς είναι και το περιοδικό της Wine Plus . Καλαίσθητο, ξεχωριστό, μοναδικό. Τι ρόλο παίζει για σένα, μιας και γνωρίζω ότι το αγαπάς πολύ!

ΜΝ. Το περιοδικό είναι ένα άλλο κομμάτι που αγαπώ πάρα πολύ., μιας και είναι όπως λέω handmade. Δηλαδή μπαίνει πάρα πολύ προσωπική προσπάθεια κι απ τους συνεργάτες είτε πρόκειται για τα κείμενα, είτε πρόκειται για το ρεπορτάζ, είτε πρόκειται για τα σκίτσα για οτιδήποτε. Ιδίως το τελευταίο τεύχος έχει μόνο σκίτσα.

TWT: φοβερό εξώφυλλο, φοβερό πραγματικά!!!

ΜΝ. Και η λογική είναι, γι αυτό και ονομάστηκε wine diary, να έχουμε για κάθε μήνα ένα θέμα, κρασιά που δοκιμάζουμε γύρω απ αυτό το θέμα, κι επίσης κάποιες εκδηλώσεις που γίνονται εκείνο το μήνα και κάποια εδέσματα ανάλογα της εποχής. Αυτή ήταν η λογική. Να επαναλάβω ότι το αγαπώ πολύ το περιοδικό αυτό!!!

PURE — Premium Οίνος απ τη Σαντορίνη

TWT: Πως βλέπεις το νεανικό κοινό να εξελίσσεται τα τελευταία 17 χρόνια. Γνωρίζει; προσπαθεί να μάθει; έχει (ψιλο)εκπαιδευτεί; ρωτάει ;

ΜΝ. ΝΑΙ. Η απάντηση είναι ΝΑΙ σε όλα τα ερωτήματα. Από τότε που ξεκίνησα και δημιούργησα το “Wine Club 96”, πίσω στο 1996 (23 χρόνια τώρα) η προσέγγιση και στο κομμάτι του κόστους συμμετοχής ήταν τέτοιο ώστε να έρχονται νέοι άνθρωποι. Δηλαδή δεν δόθηκε μια ελιτίστικη προσέγγιση προς «το μαθαίνω το κρασί». Γι αυτό λοιπόν και πάντα ερχόταν πολύς νέος κόσμος, ο οποίος και κατόπιν παρακολουθεί και όλες τις δράσεις μας. Άρα υπάρχει συνέχεια. Γι αυτό βλέπουμε και στον ΧΑΡΤΗ νέο κόσμο. Και όλοι οι οινοποιοί αυτό το οποίο σημειώνουν και επισημαίνουν είναι το ότι έρχεται κόσμος ο οποίος ρωτάει, ζητάει να μάθει. Δεν πηγαίνει απλώς για να ζητήσει «σερβιρέ μου ένα λευκό, ροζέ ή ερυθρό κρασί» αλλά ρωτάει «τι είναι αυτό, πως γίνεται κλπ». Μάλιστα ακόμη και στο νερό — στο ειδικό stand με τα νερά με διαφορετικά προσόντα — έκαναν γευστικές δοκιμές. Το ίδιο και με τον καφέ. Κι αυτό με χαροποιεί γιατι δείχνει ένα εκπαιδευμένο πλέον κοινό, όχι βέβαια στο σύνολό του αλλά σε ένα μεγάλο ποσοστό.

TWT: «Τα κρασιά της Ελλάδος» είναι ένα βιβλίο που τόχεις γράψεις εσύ. Τώρα βλέπουμε ότι κυκλοφορεί ξανά. Ποια ήταν η ανάγκη που το έκανες; Εμείς στην παρουσίαση που Τέκανες είδαμε πολύ κόσμο ενώ εσύ μάλιστα παρουσίασες πολλά infographics.

Το βιβλίο της Μαρίας Νέτσικα “Τα Κρασιά της Ελλάδας” -εκδόσεις ΙΑΝΟΣ

ΜΝ. ΝΑΙ. Το βιβλίο είχε κυκλοφορήσει το 2006. Μετά από 13 χρόνια πρέπει να είναι επικαιροποιημένο ώστε να είναι σε ισχύ αυτά που αναφέρει. όλα αυτά τα χρόνια έχουν αλλάξει πολλά. Από νέα οινοποιεία (1219 σύνολο απ ότι είδαμε στο infographic), από νέες περιοχές που βγήκαν απ την αφάνεια, από νέες ποικιλίες και όλα αυτά έπρεπε να απεικονιστούν. Κι επίσης όλα αυτά τα χρόνια έχει αλλάξει κι ο τρόπος που προσεγγίζουμε κι εμείς την ανάγνωση. Κυρίως με την κυριαρχία του διαδικτύου θέλουμε τα πάντα γρήγορα και επιγραμματικά γι αυτό και το βιβλίο βγήκε σε μια τέτοια λογική (τα infographics και η αισθητική τους αυτό υπηρετούν) και τα υπόλοιπα είναι προτάσεις οινοποιείων και κρασιών οινοποιείων. Επίσης μια ανάγκη που είχε φανεί κι απ την προηγούμενη έκθεση, είναι ότι το βιβλίο κυκλοφόρησε και στα αγγλικά.

TWT: Ωραία. Ο ΧΆΡΤΗΣ ΤΩΝ ΓΕΥΣΕΩΝ αναφέρεται κυρίως στους Οίνους. Όμως εδώ βλέπουμε και αποστάγματα. Ωραία αποστάγματα, παλαιωμένα αποστάγματα. Πες μας γιατί τους έδωσες χώρο;

ΜΝ. Γιατί το απόσταγμα είναι ένα προϊόν που παράγεται απ το σταφύλι. Άρα λοιπόν εκ των πραγμάτων θα έπρεπε να έχει χώρος στο ράφι, αλλά επίσης και το γεγονός ότι πολλοί οινοποιοί παράγουν αποστάγματα, οπότε θα ήταν κρίμα να μη μπορέσουν να παρουσιάσουν κι αυτό το προϊόν που έχει κάνει επίσης πάρα πολλά βήματα και το οποίο πρέπει να του δώσουμε πολύ προσοχή όλοι μας κι εμείς και η πολιτεία σε σχέση με τη φορολόγηση, τη φοροδιαφυγή κλπ.

Στο stand της Οικογένειας Κατσάρου δοκιμάζοντας παλαιωμένα αποστάγματα

TWT: Τι θα πρέπει να περιμένουμε απ’ τη Μαρία Νέτσικα και την Wine Plus τα επόμενα χρόνια;

ΜΝ. Ούτως ή άλλως όλα αυτά τα 17 χρόνια στην Wine Plus εξελιχτήκαμε. Μπορεί να ξεκινήσαμε με κάποιους στόχους και μεθόδους για να τον φτάσουμε, αλλά στο δρόμο προσαρμόσαμε την πορεία ανάλογα με το τι ζητάει η τάση, η εποχή κλπ. Άρα ανάλογα με το τι θα ζητάνε από δω κι εμπρός οι εποχές θα προσαρμοζόμαστε κι εμείς. Για παράδειγμα το ότι φέτος το Rose Grand Tasting, το οποίο είχε πολύ μεγάλη επιτυχία, και το οποίο θα το συνεχίσουμε ( έχουμε βγάλει ήδη τις ημερομηνίες για τον Απρίλιο του 2020), οπότε θα συνεχίσουμε με τέτοιου είδους διοργανώσεις.

Παρουσίαση AR (Augmended Reality) εφαρμογής από το Οινοποιείο 19 Crimes

TWT: Περισσότερες πληροφορίες διαδικτυακά πού μπορεί να βρει κανείς;

ΜΝ. Υπάρχει πάντα το www.WinePlus.gr

TWT: Τελευταία ερώτηση. Τι κρασί δοκιμάζεις αυτή τη στιγμή ;

ΜΝ. Θα σου απαντήσω… επειδή είμαστε στο τέλος της εκδήλωσης, που σημαίνει ότι δοκιμάζω γλυκά και κάτι πιο περίεργα κρασιά, ξεκίνησα από τα γλυκά της Σαντορίνης και της Σάμου, συνέχισα με την κουμανταρία από την Κύπρο και τώρα τελειώνω με ένα sherry το οποίο δεν είναι γλυκό αλλά είναι ενδιαφέρον.

TWT: Στην υγειά μας λοιπόν.

ΜΝ. Εις υγείαν!!!

— — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — — –

  • Ο Χάρτης των Γεύσεων 2020 μετατέθηκε για 6&7/2/2021
  • Οι TROPOS Wine Times ήταν χορηγοί επικοινωνίας το 2019

 

tropos