OUR BLOG

04 Dec 2020

The 11 Steps to a Luxury Brand

Luxury

Μια λέξη μυστήριο.

Μια λέξη που προκαλεί όμως έντονα συναισθήματα. Με πολλούς λάτρεις αλλά και haters.

Πότε ένα προϊόν ανήκει στην κατηγορία αυτή;

  • όταν είναι πάρα πολύ καλής ποιότητας ή όταν είναι μοναδικό;
  • όταν είναι σπάνιο να το βρες ή όταν είναι δύσκολο να το αποκτήσεις;
  • όταν το έχει κάποιος και όχι εσύ ή το ανάποδο;
  • όταν το κατέχεις ή όταν το χρησιμοποιείς;

Και η κουβέντα καλά κρατεί.

Όμως ο σκοπός του σημερινού μα; άρθρου δεν είναι μία ακόμα συνεισφορά στο διάλογο για το τι είναι το luxury, αν χρειάζεται, αν συμφωνεί κανείς ή αν διαφωνεί.

Σκοπός του άρθρου είναι η παρουσίαση ενός ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ βιβλίου για το πώς μπορεί κανείς να χτίσει ένα Luxury Brand μέσα σε 11 βήματα.

Κι εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα; Αν ακολουθήσω ένα roadmap θα μπορέσω να χτίσω ένα luxury brand;

Η δική μας  προσέγγιση είναι ότι ένας καλός οδηγός μπορεί να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις ένα luxury προϊόν. Δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει ότι θα καταφέρεις να δημιουργήσεις ένα ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ luxury προϊόν. Πάντως χωρίς κάποιον οδηγό και μάλιστα πρακτικό, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα. Και τι είναι ένα οδηγός; Μα η εμπειρία των λαθών και επιτυχιών των προηγουμένων που δοκίμασαν!!!!

Επόμενο ερώτημα. Ποιόν μπορείς να εμπιστευτείς ότι οι συμβουλές του οδηγού είναι αξιόπιστες;

Κι εδώ η δική μας προσέγγιση είναι ότι μπορείς να εμπιστευτείς κάποιον που όχι μόνο έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα τέτοιο προϊόν αλλά και να βρίσκεται ακόμα σε δράση. Όπως ο……Γιώργος Κολλιόπουλος!

Πιστεύουμε βαθιά ότι το βιβλίο του Γιώργου «TΗΕ 11 STEPS TO A LUXURY BRAND» αποτελεί μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία του, να μοιραστεί δηλαδή όλα αυτά που έχει βιώσει ως ένας άνθρωπος που τόλμησε στο επιχειρείν και κατάφερε να προσθέσει ένα από τα ελάχιστα ελληνικά προϊόντα στην κατηγορία των Luxuries.

Και το σημαντικό για εμάς; Ένα προϊόν που μέχρι πριν 2 δεκαετίες δεν περνούσε από το μυαλό κανενός ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει μια θέση στην κατηγορία αυτή. Και δεν είναι άλλο από το περίφημο λ/lambdaένα προϊόν ελαιόλαδου που ουσιαστικά «γέννησε» μια ολόκληρη κατηγορία παγκοσμίως. Εκεί που οι άλλοι απλά ονόμαζαν το ελαιόλαδο ως “ελληνικό χρυσό” αυτός του συμπεριφέρθηκε ως ..”Χρυσό”!!!

-λ /lambda/, world’s first luxury olive oil –

Τελευταίο ερώτημα. Δεν υπάρχουν άλλα βιβλία ανάλογα στην αγορά; Σε τι χρειάζεται ένα ακόμη πόνημα πάνω στο αντικείμενο;

Η δική μας απάντηση. Υπάρχουν κάποια βιβλία πάνω στο Luxury τα οποία είναι σημαντικά. Αλλά απευθύνονται είτε σε ακαδημαϊκούς, είτε σε ήδη established brands σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Όμως ένας πρακτικός (όχι απλοϊκός) οδηγός που να απευθύνεται σε επίδοξους entrepreneurs πάνω στο luxury ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

Τι μας αρέσει πάνω στο βιβλίο;

Κατά αρχάς η ορολογία. Μοναδική και που δεν θα τη βρει κανείς πουθενά αλλού. Όπως για παράδειγμα το ακρωνύμιο EVA που σημαίνει Extreme Value Added και που σύμφωνα με τον συγγραφέα αποτελεί το «the symbolic/emotional value of a Luxury brand»

ή το IFM που σημαίνει Innovation Fearmeter και αναφέρεται στο «The measure of fear towards your Mission. Others’ fear is usually projected on you, your fear is simply your fear».

Κάτι που επίσης μας κράτησε καθηλωμένους καθόλη τη διάρκεια του διαβάσματος, είναι η λέξη αλλά και η αίσθηση «ΜΥΣΤΗΡΙΟ». Και αυτό γιατί πίσω από ένα επιτυχημένο Luxury προϊόν υπάρχει πάντα ένα μυστήριο που τροφοδοτεί την περιέργεια αλλά και τον πόθο από γενιά σε γενιά δημιουργώντας αξίες.

Γιώργος Κολλιόπουλος – Τι κρύβει μέσα του ένα Luxury brand

 

Από άποψη business, δεν θα το κρύψουμε ότι το όνειρο κάθε προϊόντος είτε δικού μας είτε πελατών μας είναι να πωληθεί σε πολύ υψηλή τιμή. Όμως αυτό σύμφωνα με το συγγραφέα για να επιτευχθεί πρέπει να ξεχάσουμε το USP (Unique Selling Point) και να περάσουμε στο ESP (Extreme Selling Point).

Αν και το βιβλίο είναι γραμμένο στα αγγλικά, η γλώσσα είναι απλή και κατανοητή.

Καταλήγοντας θα θέλαμε να μιλήσουμε ξεκάθαρα. Θέλουμε να σας παροτρύνουμε να αγοράσετε το βιβλίο. Και όχι γιατί έχει εκδοθεί από εταιρία συμφερόντων μας (www.TroposBooks.gr) αλλά γιατί πιστεύoυμε ότι μπορεί να βοηθήσει τον κάθε αναγνώστη. Όχι γιατί όλα τα προϊόντα μπορούν να μπουν στην κατηγορία του LUXURY (το αντίθετο μάλιστα!!!), αλλά γιατί σε όλους εμάς που πιστεύουμε και εργαζόμαστε πάνω σε Brands αποτελεί σημαντικό βοήθημα στην κατανόηση του χτισίματος ξεχωριστών προϊόντων αλλά και μεγάλη βοήθεια στην επικοινωνία των μηνυμάτων μας με την αγορά.

Γιατί μπορεί να μη θέλει κάποιος να ασχοληθεί με την κατηγορία των Luxuries, αλλά μπορεί να εμπνευστεί στην καθημερινότητά του μιας και πολλοί από εμάς που πιστεύουμε στα brands ακολουθούμε ανάλογες πορείες.

Και η κρίσιμη ερώτηση. Ένα βιβλίο για το Luxury την αποχή του κορωνοιού; Μήπως είναι υπερβολικό; Μήπως δείχνει κάπως arrogant; Μήπως είναι εκτός τόπου και χρόνου;

Η δική μας απάντηση. Βασικά το βιβλίο πρωτοκυκλοφόρησε το 2017 και μόλις πριν λίγες ημέρες έκανε την πρώτη του αναθεώρηση. Αν σκέφτεται κανείς με brand αντίληψη (luxury και μη), δεν μπορεί παρά να σκέφτεται μακροπρόθεσμα (υπενθύμιση – χρειάζεται πάνω από μία γενιά για να χτιστεί ένα brand). Να σκέφτεται καθημερινά, ειδικά αυτές τις μέρες που ζούμε, ότι κάθε μέρα μέσω των ενεργειών του προσθέτει κάτι στο brand του, ώστε μόλις περάσει όλη αυτή η περίεργη εποχή που ζούμε να βρει θέση το προϊόν του την επόμενη μέρα.

Και τέλος επενδύοντας 9.40 ΕΥΡΩ δίνουμε ένα μικρό payback στο συγγραφέα για το μοίρασμα των εμπειριών του μαζί μας.

Κλείνουμε με το motto της Patek Philippe

You never actually own a Patek Philippe.
You merely look after it for the next generation

 

Καλή έμπνευση σε όλους !


Για τη γραφή : Χρήστος Δ. Κατσάνος – Brand Strategist

 

tropos