OUR BLOG

20 Apr 2021

TROPOS EΚΠΟΜΠΕΣ: O Dr. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΟΤΣΙΟΣ για την Εξωστρεφεια του Τροφιμου (Εξαγωγικο MARKETING)

TROPOS EΚΠΟΜΠΕΣ: O Dr. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΟΤΣΙΟΣ για την Εξωστρέφεια του Τροφίμου (Εξαγωγικό MARKETING)

 

…αλλαγή νοοτροπίας που θα οδηγήσει σε αλλαγές συμπεριφορών!

 

O Δρ Κωνσταντίνος Ρότσιος, Dean του Perrotis College όπως είπε στην εξαιρετική εισήγησή του:

 

“…Είμαστε εκεί ως American Farm School ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ 110 χρόνια και υπηρετούμε τον αγροτικό τομέα, τον υπηρετούμε με πάθος, τον υπηρετούμε με σοβαρότητα και έχουμε αποφοίτους σε όλη την Ελλάδα.
Ο σκοπός μας είναι μέσα από την εκπαίδευση να προσφέρουμε αλλαγή νοοτροπίας, αλλαγή νοοτροπίας που θα οδηγήσει σε αλλαγές συμπεριφορών, αυτό που χρειαζόμαστε αυτή τη στιγμή στη χώρα μας είναι η αλλαγή συμπεριφοράς.
Ο ορισμός του Marketing, σε ότι έχει να κάνει από τη στιγμή που φεύγει το προϊόν από το χωράφι μέχρι τον καταναλωτή και όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε εχθές ακόμη και αν καταναλωθεί το προϊόν υπάρχουν πράγματα που πρέπει να κάνουμε σαν πωλητές.

Το Marketing δεν σταματάει ποτέ

Σε μία έρευνα που έγινε στην Αμερική φέτος υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020 ο παραγωγός των αγροτικών προϊόντων θα παίρνει λιγότερο από τα 10% της τελικής αξίας που θα πληρώνω εγώ στο σούπερ μάρκετ σκεφτείτε το…
Οικονομίες κλίμακας, θα σταθώ μόνο στο πρώτο. Μέσα από τις εξαγωγές η μικρομεσαία Ελληνική Επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από τις οικονομίες κλίμακας. Η χώρα μας έχει ένα τρομακτικά μεγάλο πρόβλημα, έχουμε πολλές και μικρές επιχειρήσεις.
Ήμουν σε μία Ημερίδα στη Θεσσαλονίκη για τον αγροδιατροφικό τομέα στους εξαγωγείς Βορείου Ελλάδος και τους είπα το εξής«ο μέσος γεωργικός κλήρος σήμερα στην πατρίδα μας είναι 40-50 στρέμματα. στην Αμερική είναι 2000-2,500 χιλιάδες στρέμματα», όσο χαζός και να είναι ο αμερικάνος γεωργός δεν υπάρχει περίπτωση να τον ανταγωνιστεί ο έλληνας παραγωγός όσον αφορά σε οικονομίες κλίμακας.
Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε στις διεθνείς αγορές όσον αφορά σε θέματα κόστους, αναγκαστικά πρέπει να πάμε στην ποιότητα. Είναι πιο εύκολο να φέρουμε φακές από τον Καναδά πιο φθηνές από ότι να τις παράξουμε εδώ στην Ελλάδα. Έλεγα στην ίδια εκδήλωση, σήμερα στη χώρα μας που παινευόμαστε για τα καλύτερα αρωματικά φυτά και βότανα, από τα βοτάνια που καταναλώνει ο έλληνας καταναλωτής, 4% μόνο είναι ελληνικά, όλα τα άλλα είναι εισαγόμενα.
Άρα υπάρχει ένα πρόβλημα που έχει να κάνει με το μέγεθος των ελληνικών επιχειρήσεων και αυτό θα πρέπει να το δούμε. Το μικρό μέγεθος, αυξημένα κόστη λειτουργίας αναγκαστικά όπως προείπα πρέπει να πάμε σε λύσεις ποιοτικές.
Οι εξαγωγές θεωρητικά δεν απαιτούν πολλά κεφάλαια, γιατί μπορούμε να βρούμε κάποιον να μας αντιπροσωπεύσει, μπορούμε να βρούμε κάποιους πωλητές και δεν χρειάζεται να κάνουμε πολύ μεγάλες επενδύσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνουν με έναν οργανωμένο τρόπο και δεν πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός…..”

tropos